A húsvét sokszor rengeteg alkoholról és ételről szól. Azonban néhány egyszerű tippel ezt az ünnepet is sokkal egészségesebben vészelheted át úgy, hogy közben jól érzed magad. Íme néhány tipp:

Tippek az egészséges húsvéthoz

– Ha sokáig alszol is étkezz legalább 4 alkalommal
–  Egy nap csak egy étkezésnél egyél tojásos ételt a koleszterin beviteled érdekében.
– Szintén egy nap csak egy étkezésnél egyél zsírosabb húsféléket mint pl.: füstölt sertés sonka.
–  Ne telítsd el a gyomrod cukros üdítőkkel, inkább tízóraizz, és uzsonnázz egy keveset
– Szintén ne telítsd el a gyomrod üres kalóriákkal sem, mint pl.: csoki nyuszik, hiszen most átlagosan mindannyian kevesebb energiát használunk fel! Egy nap/ max. 2 kocka,
– Mozogj a szabadban, de ügyelj a megfelelő távolság betartására, ami a legújabb kutatások szerint futásnál 4-5 méter, bringázás közben 10-20 méter is lehet, nem vicc!
– Ne feledkezz el a folyadék pl.: ásványvíz fogyasztásáról, emlékeztesd a kis,- és idősebb korúakat is rá, főleg ha idősebb családtagod most egyedül van, hívd fel és várd meg a telefonba, hogy tényleg iszik-e… vizet!
– Törekedj arra, hogy minden főétkezéshez egyél szezonális zöldséget friss, fagyasztott, savanyított, vagy akár konzerv formában; medvehagyma, spenót, brokkoli, zöldborsó, paprika, paradicsom, sárgarépa, stb

Húsvétkor a főtt sonka és tojás fogyasztásnak köszönhetően megemelkedett fehérje bevitelt kompenzáld, és egészítsd ki lassan felszívódó szénhidrátokkal az étkezéseidet, mint pl.: rozskenyér, korpás kifli, élelmi rostban gazdag kekszek.

A lélek egészsége húsvét alatt

A jelenlegi helyzetben nehéz megtartani lelkünk egészségét. A karantén befolyásol minket, szeretteinkkel félve találkozunk. Tegyünk meg mindent, hogy így is egy értékes ünnep legyen, akár online!

Mindenkinek azt kívánom, hogy  hozza ki a hétvégéből amit lehet, és kösse le magát azzal, amit szeret!

Kellemes Húsvéti Ünnepeket!